Jak jsem se (ne)stala novou tváří České televize.
Dokázat se orientovat v dnešní době informační exploze, rozpoznat bezpečně fake news, umět si ověřovat zdroje, z nichž informace pocházejí, a především jak zvýšit mediální gramotnost současné mladé generace, to vše byla témata, s nimiž se mohli učitelé z celé republiky seznámit na dvoudenním semináři mediální výchovy akreditovaném MŠMT a pořádaném Českou televizí na Kavčích horách.
Kromě výše zmíněných témat jsme se dozvěděli mimo jiné, jak vzniká každodenní zpravodajství, diskusní pořady či investigativní reportáže. To vše z úst nejpovolanějších, například vedoucího zahraničního zpravodajství a moderátora Událostí Michala Kubala, šéfredaktora reportážní publicistiky Marka Wollnera či moderátora diskusních pořadů Václava Moravce.
Během zajímavých worskhopů jsme si vyzkoušeli natočit, zpracovat a namluvit vlastní reportáž, učili se ověřovat zdroje informací, odlišovat zpravodajství od publicistiky, dozvěděli se, co je dnes podstatou tzv. mobilní žurnalistiky, a přesvědčili se, že mediální výchova by rozhodně měla být součástí vzdělanosti (nejen) mladých lidí.
Vítaným bonusem pak byla řada výukových materiálů, které jsme si do svých domovských škol odvezli.
Novou redaktorkou jsem se sice nakonec nestala, ale dva dny strávené na půdě naší veřejnoprávní televize rozhodně splnily, a dokonce předčily moje očekávání.
Mgr. Dana Kličková